Bereik meer klanten
                met betere teksten


Waarom een blogpagina?

Door Jan Bouwman

Weblogs, afgekort “blogs” genoemd, worden ook zakelijk steeds meer ingezet. Wat heeft jouw bedrijf nou aan een blogpagina?

Op een blogpagina staat een verzameling van “korte” artikelen. Zoekmachines lezen deze berichten en zorgen er dus voor dat je website beter gevonden wordt.

Lees verder


Copywriter of tekstschrijver: wat is het verschil?

Door Jan Bouwman

Ik ben tekstschrijver, maar als men mij vraagt zeg ik ook vaak dat ik copywriter ben. Waarom? Ik weet niet, maar voor mijn gevoel nemen mensen mij dan meer serieus als het gaat om mijn vakgebied. Als je zegt dat je tekstschrijver bent, reageert men als snel in de trant van “oh schrijf je boeken”, of “oh wat leuk, schrijf jij songteksten”.

Lees verder

U of jij schrijven?

Door Jan Bouwman

Mijn eigen website is volledig ingericht met informele teksten waarin we jou "tutoyeren". Wij spreken onze bezoeker op die manier aan omdat we we dan in onze beleving dichterbij onze doelgroep staan en het past ook veel beter in het huidige tijdsbeeld. Maar wat is dan de beste keus voor jouw website?

Lees verder

Is de tekst op je website nog wel actueel?

Door Jan Bouwman

Wanneer heb je voor het laatst je webteksten bekeken? Ik ben zelf eigenlijk altijd bezig aan de achterkant van de website. En de voorkant van mijn website bekijk ik nauwelijks. Maar onlangs deed ik dat wél en terwijl ik het las dacht ik. “Hmm…dit kan ik wel wat beter verwoorden en dat stukje kan eigenlijk..

  Lees verder