Bereik meer klanten
                met betere teksten


Briefing.


Een gedetailleerde briefing is van essentieel belang

Als copywriter is het belangrijk om te weten wat de voornaamste voordelen van een product of dienst zijn ten opzichte van die van de concurrenten en hoe het product of dienst bijvoorbeeld een probleem kan oplossen.


Jouw kennis & informatie

Als opdrachtgever zorg je er dus altijd voor dat ik als copywriter op voorhand over alle informatie beschik om te kunnen schrijven, maar ook dat er iemand in je bedrijf beschikbaar is voor vragen die tijdens het proces van copywriting naar boven komen. Denk overigens niet dat ik als copywriter per se ervaring in jouw branche moet hebben. Het kan juist heel verfrissend en effectief werken om juist iemand zonder voorkennis en vooroordelen teksten voor je te laten schrijven.


Doelgroep en USP

Een goede briefing is helder en duidelijk. Als ik als tekstschrijver ideeën bedenk, moet ik die altijd aan de briefing toetsen. Hierin staat voor mij alles beschreven over de doelgroep en het klantvoordeel of usp dat overgebracht moet worden. ​Een goede briefing past wat mij betreft overigens gewoon op 2 A4-tjes. (KIS) Keep it simple!