Bereik meer klanten
                met betere teksten

02.11.2024

De kracht van storytelling in je teksten

CrossContext storytelling.jpgAls copywriter weet je als geen ander hoe belangrijk het is om de aandacht van je publiek te trekken en vast te houden. Een van de meest effectieve manieren om dit te doen, is door gebruik te maken van storytelling. Maar waarom werkt storytelling zo goed en hoe pas je het toe in je teksten? Hier lees je alles wat je moet weten.

Waarom storytelling werkt

Emotionele connectie: mensen zijn van nature verhalenzoekers. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 11:32 @

29.10.2024

Nieuwe website? Vergeet de juiste tekst niet!

blog tekstvakman-.jpgAls ondernemer wil je succesvol zijn. Een forse investering in een nieuwe website doe je niet om een prijs te winnen voor de mooiste website die nooit wordt bezocht. Je nieuwe website is jouw stap naar online succes.

De juiste woorden
Als het gaat om teksten voor je nieuwe website, zal je zelf zeggen “ik ken mijn eigen verhaal toch het beste, dat kan ik dan toch zelf ook op mijn nieuwe website schrijven?” Daar heb je wel een beetje gelijk in, want iemand anders kent jouw bedrijf inderdaad (nog) niet zo goed als jij, maar een goede copywriter kan goed luisteren en jouw verhaal vertalen naar een krachtige, oplossingsgerichte tekst. Een tekst waarvan de woorden zorgvuldig zijn gekozen en die naadloos aansluit bij de behoefte en vraag van de bezoekers van je nieuwe website. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:50 @

Copywriter of tekstschrijver: wat is het verschil?

tekstschrijver of copywriter-.jpgIk ben tekstschrijver, maar als men mij vraagt zeg ik ook vaak dat ik copywriter ben. Waarom? Ik weet niet, maar voor mijn gevoel nemen mensen mij dan meer serieus als het gaat om mijn vakgebied. Als je zegt dat je tekstschrijver bent, reageert men als snel in de trant van “oh schrijf je boeken”, of “oh wat leuk, schrijf jij songteksten”. Ik gebruik zelf tekstschrijver en copywriter maar een beetje door elkaar heen, maar ik vroeg me onlangs toch af: zit er eigenlijk echt verschil tussen het werk van tekstschrijvers en copywriters. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:46 @

Is de tekst op je website nog wel actueel?

error.jpgWanneer heb je voor het laatst je webteksten bekeken? Ik moet je bekennen dat ik zelden naar m’n eigen website kijk. Ik ben eigenlijk altijd bezig aan de achterkant. Maar de voorpagina? Bekijk ik nauwelijks. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:42 @

U of jij schrijven?

tekst u of of jij schrijven.jpgIk krijg regelmatig de vraag: moet ik ‘u’ of ‘jij’ gebruiken op mijn website? Het antwoord is “waar je je zelf het prettigst bij voelt”. Maar ik realiseer me ook dat het niet zo makkelijk is. En dat het ook niet één keer is dat je moet kiezen en dan voor altijd verlost bent van dit dilemma. Tijd dus voor een blog over vousvoyeren en tutoyeren. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:39 @

Waarom een blogpagina?

blog schrijven.jpgWeblogs, afgekort “blogs” genoemd, worden ook zakelijk steeds meer ingezet. Maar wat heeft jouw bedrijf aan een blogpagina?

Wat is een blogpagina?
Op een blogpagina staat een verzameling van “korte” artikelen. Zo’n korte tekst wordt een ‘post’ genoemd. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:34 @

Waarom jouw overtuigingen je groei kunnen blokkeren

Wat-is-jouw-verhaal---CrossContext-LR.jpgAls ondernemer ben je altijd op zoek naar manieren om je bedrijf te laten groeien en impact te maken. Toch kunnen beperkende overtuigingen over marketing en communicatie je in de weg staan. Laten we eens kijken naar enkele van de meest voorkomende overtuigingen die veel ondernemers hebben en ontdekken waarom het tijd is om deze achter je te laten.

Beperkende overtuiging 1: “Er is geen behoefte aan persoonlijke verhalen”
Reality check: Mensen zijn sociale wezens die verbinding zoeken. Een opsomming van bedrijfsfeiten zal hen niet aanspreken. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 20:20 @

Mijn reis naar het opstarten van mijn bedrijf

IMG_1800.jpgIedere ondernemer heeft een uniek verhaal, en ik deel graag het mijne. Het idee om mijn eigen bedrijf te starten, ontstond niet zomaar. Het was een proces, een reis vol leerervaringen, ontdekking, en persoonlijke groei..

Van de meubelbranche naar de kracht van woorden
In mijn jarenlange carrière werkte ik als marketing- en salesmanager in de meubelbranche. Daar zag ik een patroon: veel bedrijven hadden fantastische producten en diensten, maar slaagden er niet altijd in om dit effectief te communiceren. [Meer weten…]

Jan Bouwman - 18:51 @